Ervaringen

Corine Streefland: ‘Ik schrok hoe vaak Tom vastliep op sites van verzekeraars’

Corine Streefland - communicatiemanager bij Scildon - blikt terug op het afgelopen jaar en vertelt hoe zij naar aanleiding van de ervaringen van Tom de website van Scildon heeft verbeterd. "Ik was me niet bewust van digitale toegankelijkheid", vertelt Corine.

Lees het volledige bericht

Arie Bakker: ‘Een groeiende klantenkring noodzaakt een nieuwe winkelindeling’

Arie Bakker is gestart als eenvoudige dorpsslager met drie of vier personeelsleden. Gaandeweg legde hij, maar ook zijn klanten de lat hoger en kwam er een breder assortiment. “Deze uitbreiding noodzaakt een verbouwing en een nieuwe toegankelijke winkelindeling”, legt Bakker uit.

Lees het volledige bericht

Jari Hazelebach: ‘De doofheid van mijn ouders inspireert me’

Jari Hazelebach is het kind van twee dove ouders. De missie van de 24-jarige Rotterdammer: doven en slechthorenden volledig mee laten doen met groepsgesprekken. Met zijn techbedrijf SpeakSee schopte hij het tot de Forbes 30 under 30 lijst en de Sprout 25 Onder 25 lijst.

Lees het volledige bericht

Saartje Oldenburg: ‘Inclusiviteit en toegankelijkheid is meer dan roepen dat iedereen welkom is’

Saartje (40) is programmamaker bij Het Nationaal Theater in Den Haag. Haar mening over de toegankelijkheid van het theater veranderde toen zij een aantal jaren geleden zelf een onbekende vorm van MS kreeg. Na een lang revalidatietraject is zij terug en is ze het project HNTOnbeperkt gestart. Na een geslaagd pilotjaar gaat Het Nationaal Theater…

Lees het volledige bericht

Heino van Poelgeest: ‘Mijn wens is dat klanten terugkomen’

Heino van Poelgeest is eigenaar van herenmodezaak BY HEINO in Bussum. Bij zijn vorige werkgever gingen mensen in een rolstoel en ouderen met een rollator regelmatig de deur voorbij. Dat heeft hem geprikkeld zijn eigen zaak toegankelijk te maken voor alle klanten".

Lees het volledige bericht

Nasera Elfring: ‘Wij werken iedere dag aan de gastvrijheidseconomie’

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei is de centrale organisatie voor de destinatiemarketing en -ontwikkeling van de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei. Samen met ruim 500 ondernemers en toeristische aanbieders, 9 gemeenten en de provincie Utrecht werken ze iedere dag aan het versterken van de gastvrijheidseconomie. Nasera Elfring, Marketeer en Coördinator…

Lees het volledige bericht