B1-teksten maken jouw boodschap begrijpelijk voor jouw klanten. Maar hoe zien B1-teksten er precies uit?
Helder communiceren is belangrijk als ondernemer. Hier voldoet een tekst op B1-niveau aan.
Toegankelijkheid is ook leesbare en begrijpelijke schriftelijke, digitale en mondelinge informatie.
Steeds meer organisaties beseffen dat duidelijke taal belangrijk is in de communicatie met klanten.
Hoe maak je je social media content toegankelijk voor iedereen en waar let je op?
Als je zelf producten ontwikkelt, is het verstandig om rekening te houden met de toekomstige gebruikers met een beperking.
Houd bij de ontwikkeling rekening met gebruikers die bijvoorbeeld slechtziend zijn of minder kracht in hun handen hebben.
Wil je weten of je nieuwe product of verpakking bruikbaar is voor mensen met een beperking? Schakel een testteam in.
PDF-bestanden leveren regelmatig problemen op voor blinden en slechtzienden.
Met deze tips worden je folder, prijslijst of klantenmagazine óók leesbaar voor bijvoorbeeld slechtzienden.
Openingstijden, het dagmenu of de week-aanbiedingen zijn vaak lastig leesbaar. Maak het je klanten of gasten makkelijker.
Het is voor gasten in een restaurant soms lastig om de menukaart te lezen. Hier vind je praktische tips.
Prijskaartjes zijn vaak klein, vol en ze zijn soms slecht geprint. Kansen voor verbetering! (en vaak eenvoudig)
Joyca van Holst en Jos van Alphen van Cafetaria Eetplezier ‘De Beste Snackbar’ vertellen waarom het voor hen de normaalste zaak van de wereld is dat hun cafetaria voor iedereen toegankelijk is.