Ervaringen
Mohamed Nabih: “Europese Toegankelijkheidswet (EAA) dwingt bedrijven tot grote aanpassingen”
De implementatie van de European Accessibility Act (EAA) brengt grote veranderingen met zich mee voor bedrijven en organisaties in heel Europa, dus ook in Nederland. De wet, die als doel heeft producten en diensten toegankelijker te maken voor mensen met een beperking, treedt vanaf 28 juni 2025 in werking. Bedrijven worden vanaf dan verplicht om…
Lees het volledige berichtCynthia Peek: “Ik wil graag sporten zonder drempels”
Voor mensen zonder beperkingen lijkt sporten in een sportschool vanzelfsprekend. Maar wat als je in een rolstoel zit of een andere fysieke beperking hebt? Cynthia, een enthousiaste sporter en ervaringsdeskundige, deelt haar verhaal over de drempels die ze ervaart bij sportscholen en geeft waardevolle inzichten over wat beter kan.
Lees het volledige berichtEindhovense horeca toegankelijker door het ‘plenkske’
Marieke van Gastel zet zich in voor toegankelijkheid en inclusie. Als raadslid in Eindhoven en oprichter van haar eigen bedrijf, Driven by Marieke, werkt ze onvermoeibaar aan een inclusievere samenleving.
Lees het volledige berichtGemeente Zaltbommel: “De MKB Toegankelijke Route is een concrete stap in de uitvoering van onze Lokale Inclusie Agenda”
De gemeente Zaltbommel en haar ondernemers zetten zich actief in voor een toegankelijke omgeving voor mensen met een beperking. Dit streven wordt ondersteund door initiatieven zoals de MKB Toegankelijke Route, waarbij de gemeente samenwerkt met MKB Toegankelijk en Ongehinderd om ondernemers te helpen hun bedrijf toegankelijker te maken. Ed Goossens, wethouder economie van de gemeente…
Lees het volledige berichtTaeke Reijenga: “Veel bedrijven kennen de European Accessibility Act niet, dit vraagt om actie”
Taeke Reijenga is toegankelijkheidsexpert en CEO van fullservice internetbureau Level Level uit Rotterdam. Volgens hem is het Nederlandse bedrijfsleven nog lang niet klaar om te voldoen aan belangrijke Europese toegankelijkheidsrichtlijn (EAA). De richtlijn die digitale toegankelijkheid vanaf 2025 ook voor bedrijven verplicht maakt. Reden genoeg om hier aandacht voor te vragen.
Lees het volledige berichtLinda Zwijsen: “Bij Vattenfall staat de klant altijd op nummer 1”
Linda Zwijsen, Manager Customer Experience bij Vattenfall vertelt over het belang en het proces naar een digitaal toegankelijke website. Vattenfall is een energieleverancier die 2 miljoen klanten in Nederland aan energie helpt. Digitale communicatie is voor hen een belangrijke manier om met klanten in contact te staan.
Lees het volledige bericht