Ervaringen

Kiki Baumann: onze medewerkers maken het échte verschil

Stadsbrasserie De Utrechter wil er zijn voor alle Utrechters. “Onze medewerkers zijn daarbij heel belangrijk. Door mee te denken en zorgen weg te nemen, hoeven onze gasten zich alleen maar bezig te houden met zich gast te voelen.”

Lees het volledige bericht

Bart Fehse: vergrijzing maakt toegankelijkheid noodzakelijk

“We doen niet echt iets met toegankelijkheid hoor”, zegt Bart Fehse bescheiden. Te bescheiden, blijkt al snel. Want makelaarskantoor Fehse in het Drentse Havelte is juist heel goed toegankelijk voor mensen met een beperking. Het familiebedrijf werd dan ook genomineerd voor de Westerveld Inclusief Bokaal, de gemeentelijke toegankelijkheidprijs.

Lees het volledige bericht

Rosanne Belgers: toegankelijkheid zorgt voor goede bezetting

In juni 2018 opende Heuvelrijk Berg & Dal haar deuren. Rosanne Belgers runt samen met haar broer Tom deze luxueuze groepsaccommodatie met achttien hotelkamers. Heuvelrijk is toegankelijk voor iedereen, dus ook voor gasten met een beperking. “Hierdoor hebben we het hele jaar een goede bezettingsgraad."

Lees het volledige bericht

Theo Hagethorn: ‘Ik wil dat Villa Amalia volledig toegankelijk is’

Theo Hagethorn is eigenaar van een ‘vorstelijke’ vergaderlocatie in Baarn: Villa Amalia. Hij laat zien dat óók een historisch pand volledig toegankelijk kan zijn voor mensen met een beperking. “De meeste aanpassingen waren klein en konden we gewoon zelf doen.”

Lees het volledige bericht

Marieke Verhees van Bloemmarie: ‘Als je toch gaat verbouwen, doe het dan direct goed’

Marieke Verhees is eigenaar van bloemenzaak Bloemmarie in Eindhoven. Een vriend met een rolstoel liet haar met andere ogen naar haar winkel kijken. “Dankzij een op maat gemaakte oprijplaat kan iedereen nu zelfstandig de winkel in.”

Lees het volledige bericht

Nathalie Richheimer van Naron: ‘Toegankelijkheid is voor ons logisch’

Nathalie Richheimer heeft samen met haar zus een lingeriewinkel in Breda. Ze verkopen BH's en badkleding met grote cupmaten, zowel online als in de winkel. Nathalie hecht veel waarde aan toegankelijkheid en klantvriendelijkheid, vanuit het besef dat klanten zich prettig moeten voelen.

Lees het volledige bericht