Ervaringen
Bram Ladage zet de volgende stap naar een inclusieve patatzaak
Sinds 1967 verkoopt Bram Ladage patat ‘voor iedereen’. Maar wat betekent dat in de praktijk? Met die vraag sloot de Rotterdamse formule zich aan bij het Pact Toegankelijke Horeca. Directeur Robin Dijkstra hoefde niet lang na te denken toen het onderwerp tijdens een werkgroep van Koninklijke Horeca Nederland op tafel kwam. “Het pact bood een laagdrempelige manier…
Lees het volledige berichtMohamed Nabih en Rik Wouters: “De Europese Toegankelijkheidsrichtlijn is het startpunt, geen einddoel”
Als ondernemer heb je waarschijnlijk al genoeg aan je hoofd. Daarom is het programma MKB Toegankelijk in het leven geroepen: om ondernemers zo goed mogelijk voor te bereiden op de komst van de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn. Onder leiding van projectleider Mohamed Nabih van MKB-Nederland en met de betrokkenheid van ervaringsdeskundigen zoals Rik Wouters, werkt de organisatie…
Lees het volledige berichtIhab Laachir over de toegankelijkheid van streamingsdiensten: “Zonder audiodescriptie is een film lastig te volgen”
Met de komst van de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn moeten ook digitale media-aanbieders een extra stapje zetten om hun platformen toegankelijk te maken voor iedereen – met en zonder beperking. In Nederland is het Commissariaat voor de Media (CvdM) verantwoordelijk voor een belangrijk deel van het toezicht hierop. Waarom dat belangrijk is? Dat vertellen ervaringsdeskundige Ihab en…
Lees het volledige berichtHolland & Barrett: “Toegankelijkheid hoort bij gezond leven”
Voor Holland & Barrett begon de deelname aan het Pact Toegankelijk Winkelen met een e-mail. Een klant liep in een winkel in Eindhoven tegen drempels aan – letterlijk en figuurlijk – en bracht dat onder de aandacht. Die mail kwam terecht bij Lynn, verantwoordelijk voor kwaliteit, veiligheid en milieu. "Ik dacht: dit is niet alleen…
Lees het volledige berichtPrimark: “Toegankelijkheid hoort bij wie wij zijn”
Toegankelijkheid staat bij Primark altijd hoog op de agenda. Voor de internationale modeketen is het geen nieuw thema, maar een essentieel onderdeel van het dagelijks werk. "We zijn er voor iedereen, dus moet ook iedereen toegang hebben tot onze winkels," zegt senior communicatiemanager Christine Braun. "Het pact was een uitgelezen kans om te toetsen wat…
Lees het volledige berichtWibra zet toegankelijkheid centraal: “We willen er echt voor iedereen zijn”
Tijdens een informatiesessie van brancheorganisatie INretail werd de oproep gedaan voor deelnemers aan het Pact Toegankelijk Winkelen van MKB Toegankelijk. Charlotte Timmermans, medewerker Corporate Social Responsibility (CSR) bij Wibra, herkende meteen de waarde: “Social compliance is voor ons al een belangrijke pijler. Meestal richt je je dan op processen aan de voorkant van de keten,…
Lees het volledige bericht