Ervaringen
Marion Pluimes: ‘Lekker uit eten moet voor iedereen mogelijk zijn’
Bij restaurant LOFF in Breda wordt het eten volledig biologisch geserveerd met een heerlijk aanbod aan vegetarische en veganistische gerechten. In dit bijzondere restaurant wordt rekening gehouden met milieu en dierenwelzijn. Naast duurzaamheid heeft LOFF toegankelijkheid voor alle klanten hoog op de agenda staan.
Lees het volledige berichtIvan Louer: ‘Leg uit hoe je als ondernemer erin zit, dan kom je er altijd uit’
Bij restaurant Brekers uit Callantsoog is gastvrijheid en toegankelijkheid van groot belang. Volgens eigenaar Ivan Louer is het vrij eenvoudig uit te leggen. Zorg ervoor dat iedereen een prettige dag heeft. Maak contact en communiceer met je klanten, dát is het aller belangrijkste.
Lees het volledige berichtSietze Koetsier: ‘Ik ben trots op onze toegankelijke winkel’
Sietze Koetsier is eigenaar van de COOP Supermarkt in het Drentse dorpje Ruinerwold. Hij biedt zijn klanten iets extra's door de winkel toegankelijk te maken en staat in dat proces niet stil. Sietze wil graag dat iedereen zich welkom voelt en op zijn gemak de boodschappen kan doen. Zijn stelregel luidt; 'hoe toegankelijker de winkel,…
Lees het volledige berichtFrank Hoeben: ‘Omdat we toch gingen verbouwen, vielen de kosten mee’
Frank Hoeben is eigenaar van dierenspeciaalzaak Hoeben in Haarlem. Eerder stonden zijn vader en zijn opa aan het roer van het familiebedrijf. Zijn belangrijkste ervaringen: “Brede gangpaden, geen rommel op de grond en een plaatje over de drempel. Daarmee win je al zó veel."
Lees het volledige berichtLoes Baas: ‘Genoeg bewegingsruimte’
“Als de gemeente de straat 20 cm zou ophogen, dan zouden we écht toegankelijk zijn voor iedereen”, verzucht Loes Baas van bakkerij Baas. Ondanks de lastige ingang van de winkel, heeft de bakker in het Noordhollandse Hoogwoud veel werk gemaakt van toegankelijkheid. “We zijn ons heel bewust van onze rol."
Lees het volledige berichtFranny van Linschoten: ‘Een enorme verbetering’
In de Rotterdamse wijk Kralingen runt Franny van Linschoten met haar man en zoon een slagerij: Keurslager Van Linschoten. In 2015 hebben ze het bedrijf grondig verbouwd en daarmee ook de toegankelijkheid verbeterd. “Het helpt al enorm als je je bewust bent van de obstakels die mensen met een beperking ervaren.”
Lees het volledige bericht