Ervaringen
Arnold van Binsbergen: “Toegankelijkheid moet je gewoon doen”
Arnold van Binsbergen van Treffend & Co, een creatief communicatiebureau, kreeg de vraag van een klant om mee te denken over een 100% toegankelijke huisstijl en website. Een opdracht die ze met beide handen aannamen.
Lees het volledige berichtCoen Bertens: “Hoe maken we de Efteling zo toegankelijk mogelijk voor iedereen?”
De Efteling opende op 20 mei 2020 de deuren van het park weer. Wel op aangepaste wijze, volgens de richtlijnen van het RIVM. Wat betekent dit concreet voor bezoekers met een beperking? Coen Bertens, directeur park en voorzitter van de interne werkgroep voor toegankelijkheid geeft antwoord op de vraag; Hoe belangrijk is inclusiviteit, oftewel toegankelijkheid voor…
Lees het volledige berichtAafke Cnossen: “Prettig winkelen begint bij je welkom voelen”
Voor mensen met een beperking is een boodschap doen soms best een opgave. Niet alle winkels zijn even toegankelijk. Reden voor vastgoedbedrijf Wereldhave om hier bij de inrichting van hun winkelcentra extra aandacht aan te besteden. Aafke Cnossen is daar blij mee. In haar rolstoel rijdt ze in 5 minuten naar winkelcentrum Winkelhof in Leiderdorp.…
Lees het volledige berichtKees Hoekstra: “Ik besloot zelf in actie te komen”
Kees Hoekstra is oprichter van de initiatieven ‘Vliegen met autisme’ en ‘I am not just a label’. Als vader van een autistische dochter, ontwikkelde hij het 'Sunflower Keycord', een discreet gedragen keycord (of polsbandje) dat dient als herkenning van een persoon met een verborgen beperking. "Steeds meer instanties, bedrijven en hun personeel herkennen en erkennen…
Lees het volledige berichtCorine Streefland: ‘Ik schrok hoe vaak Tom vastliep op sites van verzekeraars’
Corine Streefland - communicatiemanager bij Scildon - blikt terug op het afgelopen jaar en vertelt hoe zij naar aanleiding van de ervaringen van Tom de website van Scildon heeft verbeterd. "Ik was me niet bewust van digitale toegankelijkheid", vertelt Corine.
Lees het volledige berichtArie Bakker: ‘Een groeiende klantenkring noodzaakt een nieuwe winkelindeling’
Arie Bakker is gestart als eenvoudige dorpsslager met drie of vier personeelsleden. Gaandeweg legde hij, maar ook zijn klanten de lat hoger en kwam er een breder assortiment. “Deze uitbreiding noodzaakt een verbouwing en een nieuwe toegankelijke winkelindeling”, legt Bakker uit.
Lees het volledige bericht