Nieuwsberichten

Ronde tafel: Op tijd aan de slag met digitale toegankelijkheid

Op grond van een Europese richtlijn moeten verschillende (digitale) diensten en producten die ondernemers leveren of gebruiken, op 28 juni 2025 toegankelijk zijn voor mensen met een  beperking. ‘Het is belangrijk dat iedereen in onze samenleving ook digitaal volop kan meedoen. Tegelijk vraagt deze richtlijn het nodige van bedrijven. Van belang is dat zij tijdig…

Lees het volledige bericht

Terugblik bijeenkomst ‘De kansen van inclusie: ondernemerschap, lokale economie en toerisme’

Donderdag 26 januari organiseerden we vanuit het programma MKB Toegankelijk samen met de VNG de bijeenkomst ‘De kansen van inclusie: ondernemerschap, lokale economie en toerisme’. Tijdens verschillende tafelgesprekken werden er ervaringen uitgewisseld over hoe gemeenten de aanzet kunnen maken tot het vormen van een inclusiebeleid, hoe de focus gehouden werd en hoe dit in relatie…

Lees het volledige bericht

Goud en brons voor de MKB Toegankelijk Gebarenbibliotheek

Met trots kunnen we vertellen dat gisteravond 1 december tijdens de uitreiking van de CMA, The International Content Media Awards 2022 in Londen, de MKB Toegankelijk Gebarenbibliotheek goud en brons heeft gewonnen! Goud in de categorie: ‘Best Content Within Media Relations’ Brons in de categorie: ‘Best Video – Series’ Elk jaar beloont de CMA de allerbeste contentmarketingcampagnes,…

Lees het volledige bericht

NIEUW! Volg de e-learning ‘Digitale Toegankelijkheid’

Met digitale toegankelijkheid bedoelen we dat een website gebruiksvriendelijk is voor iedereen en op zoveel mogelijk verschillende apparaten. Dit betekent dus dat digitale toegankelijkheid niet alleen relevant is voor mensen met een beperking, maar voor álle internetgebruikers. Een website moet immers voor iedereen toegankelijk zijn. Daarnaast gebruikt niet iedereen het internet op dezelfde manier. Hoe…

Lees het volledige bericht

Gebarenbibliotheek genomineerd voor 4 contentmarketingprijzen

We zijn met MKB Toegankelijk Gebarenbibliotheek maar liefst vier keer genomineerd voor zowel nationaal als internationale contentmarketingprijzen. Elk jaar beloont de Londense organisatie CMA (The international Content Marketing Association) de allerbeste contentmarketingcampagnes, strategieën, teams en individuen die werkzaam zijn in de contentindustrie. De internationale prijzen stellen een hoge standaard voor hoe inhoud er over de…

Lees het volledige bericht

Rolstoelpad blijkt groot succes: ‘Waar een likje verf al toe leidt’

April Ranshuijsen was er goed klaar mee: elke keer als het Nijmeegse GroenLinks-raadslid boodschappen deed, kwam ze met haar rolstoel nauwelijks de supermarkt in en uit door de wildgroei aan fietsen. Kon er niet een pad komen voor mensen met een rolstoel of scootmobiel, vroeg ze zich af. Haar experiment blijkt een succes. “Er is…

Lees het volledige bericht