‘Stoomcursus’ – Gebarentaal voor ondernemers

Stel je eens voor dat jij een klant of gast met een auditieve beperking in gebarentaal ‘welkom’ kunt heten, of een vraag kunnen stellen als; ‘kan ik u helpen?’ of ‘wilt u een koffie of wilt u thee bestellen?’ Hoe mooi zou dat zijn. Een eerste stap naar elkaar beter proberen te begrijpen is dan al gezet.

MKB Toegankelijk biedt je hiervoor een helpende hand met een ‘Stoomcursus – Gebarentaal voor ondernemers’. Bekijk de video hieronder.

Basisgebaren

Irma Sluis, tolk Nederlands Gebarentaal en bekend van de persconferenties op tv, en Tobias de Ronde, docent Nederlands Gebarentaal (zelf vanaf zijn geboorte doof), zochten het voor ons uit. Met een aantal basisgebaren kun je als ondernemer, binnen jouw bedrijf, al aan de slag.

Tevreden klanten

Deze basisgebaren zijn vrij eenvoudig aan te leren en te onthouden. Bij het toepassen van een gebaar zal een klant met een auditieve beperking een gastvrij en klantvriendelijk gevoel ervaren. Het is immers leuk als iemand moeite doet je te begrijpen en jouw taal probeert te spreken. Het resultaat; een tevreden en trouwe klant. Ook dàt is toegankelijk ondernemen!Foto van Irma Sluis en Tobias de Ronde pratend met elkaar

Tip: als je het even niet meer weet, of je begrijpt elkaar niet helemaal. Schrijf je vragen dan op.

Vragen of hulp nodig?

Ga naar de contactpagina