Ervaringen

Nathalie Richheimer: ‘Toegankelijkheid is voor ons logisch’

Nathalie Richheimer heeft samen met haar zus een lingeriewinkel in Breda. Ze verkopen BH's en badkleding met grote cupmaten, zowel online als in de winkel. Nathalie hecht veel waarde aan toegankelijkheid en klantvriendelijkheid, vanuit het besef dat klanten zich prettig moeten voelen.

Lees het volledige bericht

Johan Dijkstra: ‘Veel terugkerende gasten, we hoeven niet te investeren in promotie’

Terugkerende gasten en een verrijking voor hun leven. Johan en Mathilde Dijkstra zijn de eigenaren van de groepsaccommodatie en vakantiewoning De Koekoeksklok in het Drentse Beilen. Johan legt uit hoe mensen die aanpassingen of zorg nodig hebben, onbelemmerd vakantie kunnen vieren.

Lees het volledige bericht

Jos van Alphen: ‘Maatschappelijk verantwoord én toekomstgericht’

Joyce van Holst en Jos van Alphen van Kwalitaria in Best leggen uit waarom het voor hun de normaalste zaak van de wereld is dat het cafetaria toegankelijk is voor iedereen, ook voor mensen met een beperking.

Lees het volledige bericht

Intratuin Elst: ‘Iedere klant is een klant’

Dat toegankelijkheid ook mogelijk is met oudbouw, bewijst Intratuin Elst. Bedrijfsleider Robert-Jan Maat: 'De oorspronkelijke boerderij is gehandhaafd en vormt nu een prachtig landmark. Er zijn geen obstakels, mensen met een beperking kunnen overal komen.'

Lees het volledige bericht

Linda Bos: ‘Fijn winkelen in toegankelijke winkel’

Het Gehandicapten- en patiënten Platform Zeist toetste de winkels en horecagelegenheden in het centrum op toegankelijkheid. Het Etosfiliaal kwam als beste uit de bus. Winkelmanager Linda Bos vertelt erover.

Lees het volledige bericht