Ervaringen

Sietze Koetsier: ‘Ik ben trots op onze toegankelijke winkel’

Sietze Koetsier is eigenaar van de COOP Supermarkt in het Drentse dorpje Ruinerwold. Hij biedt zijn klanten iets extra's door de winkel toegankelijk te maken en staat in dat proces niet stil. Sietze wil graag dat iedereen zich welkom voelt en op zijn gemak de boodschappen kan doen. Zijn stelregel luidt; 'hoe toegankelijker de winkel,…

Lees het volledige bericht

Frank Hoeben: ‘Omdat we toch gingen verbouwen, vielen de kosten mee’

Frank Hoeben is eigenaar van dierenspeciaalzaak Hoeben in Haarlem. Eerder stonden zijn vader en zijn opa aan het roer van het familiebedrijf. Zijn belangrijkste ervaringen: “Brede gangpaden, geen rommel op de grond en een plaatje over de drempel. Daarmee win je al zó veel."

Lees het volledige bericht

Loes Baas: ‘Genoeg bewegingsruimte’

“Als de gemeente de straat 20 cm zou ophogen, dan zouden we écht toegankelijk zijn voor iedereen”, verzucht Loes Baas van bakkerij Baas. Ondanks de lastige ingang van de winkel, heeft de bakker in het Noordhollandse Hoogwoud veel werk gemaakt van toegankelijkheid. “We zijn ons heel bewust van onze rol."

Lees het volledige bericht

Franny van Linschoten: ‘Een enorme verbetering’

In de Rotterdamse wijk Kralingen runt Franny van Linschoten met haar man en zoon een slagerij: Keurslager Van Linschoten. In 2015 hebben ze het bedrijf grondig verbouwd en daarmee ook de toegankelijkheid verbeterd. “Het helpt al enorm als je je bewust bent van de obstakels die mensen met een beperking ervaren.”

Lees het volledige bericht

Corina Wisse: ‘Met verbouwing laatste obstakels weg’

Toen Corina Wisse zich verdiepte in toegankelijkheid, realiseerde ze zich dat ze veel dingen al goed voor elkaar heeft in haar slagerij. “En binnenkort pakken we met de verbouwing de laatste grote obstakels aan. Mensen moeten zich hier op hun gemak voelen."

Lees het volledige bericht

Petra Glandorf: ‘Veel vaste klanten dankzij onze service’

De Amersfoortse Petra Glandorf runt al 25 jaar haar winkel Femm Mode & Meer. “Dat ‘meer' verwijst naar onze service. De klant is koning, daar gaan we heel ver in. Dat heeft ons veel trouwe klanten opgeleverd.”

Lees het volledige bericht